neděle 5. září 2021

TADY A TEĎ

 

       

Jak udržet se v přítomném okamžiku...?

Jak prožívat tady a teď..?

Když mysl vše mění v mžiku

a ego hlasu srdce staví zeď..

Ta zeď se stává silnější

ne vždy podaří se mi ji zbořit

pak cesta ega je jistější

když nutí duši i srdce svůj hlas poslechnout

a jen jemu se klanět a kořit...

Vím že nesmím podlehnout

těm svodům k pohodlí a medu

i hlas srdce chci vyslechnout...

vše je špatně

už jsem plna jedu.

A proč vlastně ?

Vždyť už znám ega pasti

že na oko ochrání mě

a nabízí samé slasti

a jde-li do tuhého, zradí mě !!

Já poznám když vede ke zkáze

pak stále omlouvá mé chyby

v jeho podání má život samé nesnáze

a jdu po cestě v níž jsou zakopané miny.....

Ale,,, jsou místa kam ego za mnou nemůže

to příroda je na vše lékem

 ona dává mi klid a čistí hlavu

že to tak je na to přišla jsem až s věkem

a když můžu vyhýbám se davu

příroda vždy a ve všem mi pomůže...

Já vzdaluji se od lidí

no prostě to tak cítím

chodím tam kde mě nikdo nevidí

vdechuji vůně na louce s lučním kvítím.

Pod zády tráva měkká, zelená

nad hlavou mi ve větru šumí listí

krajina kolem je prosluněná a nádherná

a vše vevnitř mě se čistí...

Vnímám to krásné ticho

to ve mě zbořila se zeď

slyším jak v hnízdě malé ptáče píplo

a vím že prožívám tady a teď....



3 komentáře:

  1. Hezké, je v tom vše, s čím souzním. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  2. Úžasná slova, obzvláště ta pasáž o ptáčátku...

    OdpovědětVymazat
  3. Umět prožívat přítomnost naplno je doslova umění, v krásném prostředí to jde o něco snáz, příroda je v tomto směru nepřekonatelná. Cítit vůni trávy, slyšet ptačí zpěv, bublání potoka, vnímat vítr a slunce, to je dar. A to všechno jsem z tvé básně cítila. :)

    OdpovědětVymazat