neděle 15. listopadu 2020

COVÍDEK

 

Jak říkali a vlastně stále říkají covídkovi se u nás na jaro zalíbilo tak chtěl vidět i náš podzim. Léto ne tak možná na zimu taky odtáhne jinam. Nerozumím tomu množství zbytečných opatření, které nás chránili a chrání jen zdánlivě. Tak třeba jsou zavřené malé obchody, kde si majitel může ohlídat vstup jednotlivě a menší počet lidí v prodejně a ostatní čekají venku kde covídek není tak důsledný. Oproti tomu otevřené velké prodejny potravin kde je prakticky denně hlava na hlavě.

Slyšíme o tom, že nemoc je nebezpečná pro naše seniory, ale čas pro nákup jim tentokrát vymezen nebyl. Přitom většina těchto lidí je mediální masáží tak vystrašena že i při obyčejném kýchnutí mají dojem že covídek už si je připravuje a protože se toho rádoby smrťáka bojí, onemocní už jen ze strachu. A je tak že neumírají dost rychle tak se budou povinně testovat, aby strach při pozitivním testu udělal své…

Asi už chápete že patřím do té poloviny lidí, kteří vidí covídek jako zbraň na zničeni ekonomiky a snížení počtu lidí po celém světě. V přírodě se těžko vyskytne vir, který ve výsledku kosí lidi s nemocí jako je cukrovka, obezita, vysoký tlak a tak bych mohla pokračovat… Je zajímavé už to, že je zaměřen hlavně na tyto nemoci + vysoký věk.

Máme nouzový stav zákaz vycházení a mě jde hlavou otázka, proč v roce tuším 1995, kdy na chřipku umřelo 12000 lidí nebyla přijata stejná opatření. Vždyť chřipka je zabiják jako covídek když ji schytáte naplno. Kdo zažil ví o čem mluvím.

Je hodně lékařů a zdravotního personálu který svou práci dělá zodpovědně a svým hezkým přístupem lidem opravdu pomáhají. Několik lékařů prošlo mým životem a při vzpomínce na ně cítím jen vděk a úctu. Pak jsou tu i ti co si doktořinu nezvolili jako poslání a dělají to jen pro peníze. Doba covidová krásně odhalila kdo je kdo. Potřebuji recept na lék na štítnou žlázu a zjistím, že můj praktik i odborná lékařka někam zmizeli. Tak neberu nic a počkám, až se objeví. Ovšem unavuje mě vidět zdravotníky pózující v leže na zemi po 12 hodinové směně před fotoaparátem nějakého novináře a křičící titulek o lidech v první linii. Myslím že si toto povolání vybrali a museli tedy počítat s tím, že mohou přijít nakažlivé nemoci, které oni budou muset léčit tak proč ta komedie…. Pro mě jsou v první linii prodavači, průvodčí, řidiči autobusů co nemají ochranné obleky a ten hadřík co mají na puse, pokud není často měněn ve výsledku akorát ublíží a ochrana je nulová.

Pokud je ovšem před čím se chránit. Ti v naší vládě, kteří šíří na obrazovkách televizí strach po skončení pořadu jsou tajně foceni v hloučku stojící a bez roušek. Takové chování mě vede k přesvědčení že covídek je potvora co se na člověku umí vyřádit, ale nevleze na každého a pokud ano způsobí problém jen u lidí, kteří už nějakou nemoc mají.

Sama patřím do skupiny lidí se sníženou imunitou, ale odmítám pochybný test s Číny, na který jsou alergické reakce a neodzkoušenou očkovací látku která se testovala tři měsíce a o jejích vedlejších účincích raději ani nechci přemýšlet.

Přijde mi, že se svět zbláznil. Je mi smutno z lidí co druhé špehují a udávají za roušku pod nosem. Nebo je venku v přírodě na procházce legitimována rodina o čtyřech lidech že nemají roušky, když nemusí a široko daleko nikdo není. Je mi smutno z toho, že na ulicích nevidím smích a radost. Místo toho vidím prázdné výlohy obchůdků, do kterých jsem dřív ráda chodila.

Přála bych si, aby se vše vrátilo do starých kolejí, ale čas nejde pozpátku tak mi nezbývá než smířit se s tím že po covidivá budoucnost bude asi jiná, než jsou mé představy a přání.



                                                                        

12 komentářů:

  1. Co k tomu dodat..... jen to, že se vším, co jsi napsala souzním, smutno mi je taky. Můžeme jen doufat a přát si, aby bylo lépe. Smíření je pro mě dost těžké, kór v dnešní covídkové době.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko nejde jinak než věřit že přijde lepší čas.

      Vymazat
  2. Myslím, že na situaci kolem covidu nebyl připravený nikdo, ba ani zdravotníci, je to nové pro všechny a každý se s tím musíme poprat nějak. Někomu pomůže vylití srdíčka na Fejsbůku a za zlé jim to nemám. Nu, a co se týká důchodců - nemám ten pocit, že by se covidu tolik báli. Stačí se podívat do natřískaných obchodů... Věřím, že bude líp, je to strašně vyčerpávající.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neházejme všechny důchodce do jednoho pytle. Při polední pauze v práci chodím do centra. Před trafikou vidím nerozhodně přešlapovat babičku. Jdu si dál za svým ale při zpáteční cestě je ta babička na stejném místě jen s tím rozdílem že je jí větší zima. Opatrně se ptám, jestli něco nepotřebuje a ona že noviny a křížovky ale, že se bojí jít dovnitř kvůli tomu, aby nedostala tu nemoc. Pravda je, že v té trafice je často fronta. Koupila jsem jí vše, co chtěla a řekla kde pracuji a když bude něco potřebovat, ať přijde. Pro noviny a nějaké drobnosti chodím třem stařenkám věk80+. Jsou to lidé, kteří nikoho nemají a na slevy do velkých obchodů nechodí...

      Vymazat
    2. To je od tebe moc milé, lidí takto pozorných je moc málo, u nás myslím fungují dobrovolníci, kteří vozí starým osamělým lidem nákupy domů. Ale je pravda, že spousta z nich se ostýchá. Házet důchodce do jednoho pytle mě nenapadlo ani v nejmenším, určitě je spousta rozumných seniorů, jen kolem sebe poslední půl rok vidím spoustu extrémů. Ty, kteří se ženou všemu navzdory do obchodů včetně pravidelných důchodcovských dýchánků uprostřed uliček, nebo ty, kteří se nestýkají s nikým. Mám třeba tchyni, která se kvůli covidu se svým manželem úplně izolovala a odmítá jakékoliv návštěvy a vnoučata neviděla od února. Ale to už je na jiné povídání.

      Vymazat
    3. Říkala mi, že k ní chodí hodná pečovatelka 2x v týdnu a vše jí obstará. Jenže už su stará a nepamatuju si, co vše chci a i když si to napíšu tak ten lístek pak omylem vyhodím… Pro mě je to dobrá zkušenost, že být stará a sama asi není jednoduché. A ty extrémy – ano jde to vidět každý se situaci přizpůsobil po svém a někdy nad tím zůstává rozum stát…

      Vymazat
  3. Víš, ona to není tak trochu horší chřipka. Má to jiný, docela drasticky průběh, pokud to schytáš naplno. Je to prostě jiné, horší. Jeden den přijmeme paní, která je plně v kontaktu, na noční druhý den už je zaintubovaná a na dýchači a na další službu už tam prostě neleží, zemřela...
    No a být zdravotní sestrou neznamená být automaticky připravena na služby v akutní medicíně. Vím, jak opravdu do slova a do písmene bolí být několik hodin v overalu, polomasce a 3 vrstvách rukavic...
    Prodavačkám a řidičům busů vůbec nezávidím, nemají to lehké....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V článku nepíšu nic o tak trochu horší chřipce ale o tom že chřipka umí být stejný zabiják jako covídek má-li člověk jiné zdravotní komplikace a sníženou imunitu. Přesto, i když je stejně smrtelná a přenosná nikdy tu nebyl nouzový stav a všechny ty blbosti k tomu. Moje dcera je ošetřovatelka a řekla mi že Covídek bere jako nutnou zkušenost a přípravu na to že může přijít i něco horšího. A jsou profese, kde lidé musí pracovat v ochranných oblecích a při vysokých teplotách ale jejich fotografie ani stížnosti jsem nikde nezahlédla. Mohu se zdát bezcitná, ale bude to asi tím, že mám tvrdou výchovu své mamky, která pracovala jako zdravotní sestra na infekčních odděleních pak u záchranářů a před důchodem jako staniční na pohotovosti. Od ní vím, že pokud tu práci che dělat tak jedině srdcem strach zde nemá místo a pokud se něco musí tak se to musí a bez zbytečných řečí…

      Vymazat
  4. S něčím souzním, něco odmítám.
    Je to o vlastní zkušenosti v rodině a o zkušenosti jako majitel malého obchodu. / kde stojím jako gestapák a vykazuji lidi z obchodu, protože se bojím sankcí !! /
    A to máme každý odlišné a nelze poměřovat.
    Každopádně, ráda bych, abychom vydechli, samozřejmě úlevou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala v komentářích nahoře také mi v souvislosti s covídkem odešli lidé které jsem znala. Smutné je že mladý člověk jen proto, že se té nemoci tak bál. V rodině jsme stále všichni zdraví a tak bych si přála, aby se vše vrátilo do normálu. Teda jestli to ještě půjde.

      Vymazat
  5. To zavření malých obchůdků mi taky přijde nelogické. Ale hlavně že velké krámy kde je hlava na hlavě, to nikdo moc neřeší... Pokud bude vakcína pravděpodobně se očkovat nenechám, ale na těch testech prý nic tak strašného zase není. Také věřím, že snad bude líp, ale kdoví, co se ještě chystá...

    OdpovědětVymazat
  6. Na testech mi vadí to, že nejsou spolehlivé. Ze zdravých lidí dělají nemocné. Poptala jsem se různě po známých, co byli na testu podporovaném vládou a nechali se otestovat i soukromě za peníze. A výsledky se neshodovaly. Přijde mi zbytečné strašit staré lidi. A jak píšeš kdo ví co se ještě chystá…

    OdpovědětVymazat