neděle 6. září 2020

BOUŘKA

                                                                              


Včera v noci docela silná bouřka a blesky ty já zrovna moc nemusím. Při bouřce mám strach. Je zvláštní, že se bojím víc, když jsem doma sama a taky když je bouřka v noci. Možná pro to že ve dne si vždy něčím zaměstnám ruce a tak ty blesky tolik nevnímám ale i tak se cítím nepříjemně a nejraděj bych někam utekla. Když je doma můj rytíř jsem klidnější on je v pohodě a ten jeho klid se přenáší i na mě.

Vím, co je bouřka to mám načteno a x krát vysvětleno že je to jen fyzika a je jen malá pravděpodobnost že by mi blesk v domě mohl ublížit ale strach se s každou bouřkou vrátí. A mám i jeden nepříjemný zážitek…

Když bylo holce asi rok a půl stála jsem s ní na ruce u okna a ukazovala blesky přicházející bouřky.  Bydleli jsme tenkrát v prvním patře rodinného domu blízko vlakovému nádraží.  Ta bouřka se blížila rychle a už jsem chtěla od okna odejít když z oblohy sjel blesk který uhodil do drátů nad kolejemi kde se rozdvojil a druhá část trefila náš hromosvod. Slyšela jsem hrom a pak bzučení. Dům po zásahu bleskem bzučel asi minutu pak bylo ticho. Stála jsem v místnosti dítě na ruce a snažila se vzpomenout, jak se to dělá, abych zase normálně dýchala…Tenkrát jsem si naplno uvědomila, jak moc se blesků bojím.

Vždycky to tak ale nebylo. Vidím se, jak stojím se sestrou na balkoně v šestém patře paneláku a oči mi září nadšením pokaždé když se rozsvítí obloha necítím žádný strach jen radost s té podívané… Pak, mě sestra tahá za ruku, abych už šla dovnitř. Jenže tady vzpomínka končí. Vím, že se blížil večer a my byly samy doma. Ptala jsem se sestry několikrát jestli se nestalo něco cokoliv co by vysvětlovalo můj strach a ona jen ví, že už byla v místnosti, když jsem tam vešla já a že se musela vrátit zavřít balkonové dveře a já jí připadala nějaká divná, že nemluvím a šla jsem brzo spát. Ráno jsem se chovala normálně a tak na vše zapomněla.

Já si říkám, že jsem asi viděla něco, co můj dětský rozum nepobral a i když jsem se z toho do rána vyspala někde uvnitř mě je zapsaná informace že blesk nebo bouřka je nebezpečí…

Řekla jsem o svém stavu lékaři a on mi napsal nějaká antidepresiva s tím, že si mám vzít tabletku, když se bouřka blíží. Kdo má rozum v hlavě ví že je to jen málo reálné když vás bouřka vzbudí uprostřed noci tak dřív odejde, než lék stihne zabrat. V práci musím mít čistou hlavu a ne zakalenou mysl nějakým oblbovákem. Přesto jsem ho poslechla a jednou si tabletku vzala. A výsledek byl takový, že strach jsem cítila úplně stejně jen mě bolela hlava jako při kocovině. Prášky letěli do koše.

Nevím jak jinak si pomoct tak každé léto bojuji se strachem a prozatím prohrávám...


                                                                                   

                                                                                        

12 komentářů:

  1. To máš ale bouřkové trápení :( Myslím, že v dětství ses na tom balkoně musela při té bouřce strašně leknout, a nějak ti to zůstalo v podvědomí. Nepomohla by místo léků pořádná terapie u psychologa? Dovedu si představit, jak to pro tebe musí být hrozné, držím palce, aby bylo líp ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to nepříjemné ale opravdu velký strach mám, když jsem sama doma. Zatím jsem nenašla lékaře, co do mě nebude cpát léky, ale pomůže mi najit příčinu strachu…

      Vymazat
  2. Určitý strach asi pociťujeme při bouřce všichni, nebo spíš respekt, bylo by divné, kdyby ne, však je to velkolepá podívaná. Kdo ví, co se tenkrát vlastně stalo, co jsi zahlédla, s čím si to propojila a kde se to uložilo, lidská mysl je skutečně záhadná a nepředvídatelná. Moc přeju, aby se zlepšilo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí léto nemáme celý rok a tak jsem se s tím naučila žít... Děkuji mám stejné přání 😊

      Vymazat
  3. Když jsem v bezpečí domova, tak mi bouřka ani blesky nevadí, a když bouří večer nebo v noci, krásně se mi u toho spí :). Když mě ale bouřka chytne venku, to pak mám opravdu strach.

    OdpovědětVymazat
  4. To spaní ti závidím. Já dokud jsou blesky neusnu. Pracuji v budově co má za sebou už200 let a tam se při bouřce cítím v bezpečí. Vnímám jen lehký neklid nic víc. Nevím, proč doma to není stejné…

    OdpovědětVymazat
  5. To bude asi opravdu nějaký blog z dětství. Možná zkusit kineziologii? Každý asi máme někde ukryté rozumem nevysvětlitelné své děsy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda že moje mysl odmítá odkrýt to, proč ten strach vznikl. Zůstal by mě jen respekt k tomuto živlu a klid.

      Vymazat
  6. Je to přirozené, neseme si tohle každý z nás v jiné podobě, v kontextu jiných činností.
    Jako malá jsem viděla v televizi ženu uprostřed obrovského sudu šlapat zelí a nepřirozeně se smát, až hekat. Dlouho jsem to měla uvnitř uložené jako problém, který mi nebyl nikdo schopen vysvětlit a sudům jsem se vyhýbala. Taková hloupost a takový blok.
    Bouřky se nebojím, ale mám respekt, což asi vzhledem k síle tohoto přírodního řádění je normální.
    A tak to máme každý jinak, přesto já jsem už i to zelí šlapala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strachů z dětství bylo víc později ještě napíšu o tom, jak se mi povedlo je zvládnout. Na blesky moje tělo reaguje jinak, jako by samo… No ale je pravda že se už před blesky nezavírám do skříně jako v době mládí takže přece jen jsem po letech dostala strach částečně pod kontrolu…

      Vymazat
  7. Já mám před bouřkou a blesky úctu a respekt. Jako malá jsme s bratrance vylezli na jabloň a mávali jsme ve vzduchu sekerou. Tetička nás hnala. O dovolené pod Lomnickým štítem jsem opravdu poznala strach a s vykulenýma očima sledovala, jak se hromy a blesky křižují.
    Neznám recept, který by tě zbavil strachu, zvláště máš-li ho spojený s nepříjemným zážitkem.





    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někde jsem četla, že by pomohlo dostat se do podobné situace, ale zatím se mi nepodařilo stát na balkoně ve vížce šestého patra. Buď mám balkon a není bouřka nebo naopak…

      Vymazat