neděle 29. března 2020

MOJE SAMO LÉČENÍ


Je to pár let co jsem v bývalém zaměstnání zakopla o paletu a způsobila si pro mě chvíli bolavý nehet. Bylo mi jasné, že mi po čase nehet sleze, odroste a bude zase zdravý. Nestalo se tak nehet sice slezl, ale ten nový se podebral plísní. Rostl všelijak do stran anebo nahoru a při jeho pilování a stříháni jsem si užila něco bolesti.

Šla jsem do lékárny a nechala si doporučit čím nehet léčit a vyléčit. Věděla jsem, že plíseň se léčí pomalu a tak jsem se držela toho, co bylo napsáno v příbalovém letáku. Nutno dodat že první léčivá vodička mě ani moc nestála. Jenže po půl roce byl nehet stejný ne li horší. A tak jsem se rozhodla, že se poradím se svým lékařem. Dostala jsem mast, která je na předpis ale pojišťovna ji nehradí a nebyla zrovna levná. Znovu stejný postup mazání a pilování a pro mast jsem si během půl roku šla ještě dvakrát. S nehtem se ale nedělo nic byl stále stejný. Lékaři jsem řekla, že se to nezlepšilo a on mi napsal tentokrát přípravek tekutý a ještě dražší než byla mast. Obrnila jsem se trpělivostí a znovu nehet léčila podle návodu. A znovu nic. Jen mě to stálo víc peněz. A ještě jsem si vlastní neopatrností píseň přenesla na palec druhé nohy. K lékaři už jsem nešla a vyzkoušela na nehty kde co ovšem jen s malým nebo žádným výsledkem.

No nevzdala jsem to a při pátrání na internetu jsem si četla komentáře na jeden přípravek údajně hubící plíseň. V komentáři nějaké žena psala, že jí pomohl vitamin E. Rozříznout kapsli a vymačkat na nehet. Krabička tohoto vitaminu mě stála 50 Kč. Používám cca 3 měsíce a nehty odrůstají a jsou zdravé. Netušíte, jakou mám radost a všem kdo marně bojujete s nehtovou plísní mohu jen doporučit. Skoro nic to nestojí, ublížit si nemůžete a pak už jsou jen dvě možnosti, že to pomůže anebo ne.

Také jsem se rok trápila se svěděním kůže na holeni. Nic tam nebylo vidět ale kůže v tom místě svědila tak že jsem si ji rozškrábala do krve. Od lékaře jsem dostala mast, která nepomohla a při další návštěvě jsem dostala vynadáno, že si to správně nemažu. No chyba na mé straně nebyla to jsem věděla. Snažila jsem se teda neškrábat a někdy to byl docela boj. Pak se mi v puse začali dělat afty a jazyk jsem měla na několika místech krvavý. Tak jsem ho vyplázla na lékárnici a ta mi doporučila B komplex. Do týdne jsem měla pusu zdravou a po 14 dnech jsem si všimla, že mě už nevědí kůže. Dočetla jsem se, že mi chyběl vitamin B6.

Vitaminy jako doplněk stravy čas od času užívám ale asi je to mému tělu málo. Kladu si ale otázku proč lékař skoro vždy napíše něco drahého a ne účinného. A když se neduh vyléčit nedaří ještě vás viní že je chyba na vaší straně. Chápu, že každé lidské tělo je jiné a jinak reaguje na různé druhy léčení. Ale ten kdo se učí doktorem určitě ve škole četl něco i o vitaminech a o tom co se v těle děje je li jich nedostatek. Možná by stálo za to zamyslet se při psaní receptu nad tím, co člověku opravdu pomůže a ne se pří tom vidět na dovolené za darmo za předepsané léky které často vůbec neléčí.

Možná si řeknete, že tu kydám hnůj na doktory v době kdy je potřebujeme když nám tu řádí COVID -19. Věřte, že takto tento článek myšlen není. Je zde jen popsána moje vlastní zkušenost jak si pomoci sama. Možná že lék i na COVID-19 na nás kouká z regálů lékáren jen je tak levný a jednoduchý že o něm nikoho nenapadlo přemýšlet.

Přeji všem, co dočetli mé psaní až do konce hlavně zdravíčko, klid a víru v lepší časy.

4 komentáře:

  1. Plísní sice netrpím, ale jednou se rada může hodit, děkuji :).
    Taky přidám jednu - trpívám často na zánět trojklanného nervu, mívám mírnější formu, ale stačí mě k tomu ofouknutí a do pár hodin mě bolí všechny zuby. Než jsem se naučila nosit čepice, které těmto problémům téměř stoprocentně zabraňují, vzpomněla jsem si, že mi kdysi při podobném problému kromě injekcí nasadila doktorka velkou dávku Pyridoxinu. Místo jedné tablety denně 6 tablet ve třech dávkách. Stačil den a bylo po problému, je fajn vědět, že ty bolavé zuby vlastně vůbec bolavé nejsou, hned se to snáší lépe :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je také dobré vědět. Pamatuji se že loni v zimně jsem čekala na zastávce asi 30 minut na bus, co měl zpoždění. Fučel ledový vítr a já nebyla na takové počasí oblečená. Domů jsem přišla promrzlá na kost a večer mě boleli všechny zuby. Tenkrát mi pomohl polštářek co má v sobě jakési obilí a když se nahřeje v troubě vydrží dlouho teplí. Asi si umím představit jak se cítíš a není co závidět…

      Vymazat
  2. Moje maminka měla ten samí problém. Jen už si nevzpomenu co jí tehdy pomohlo.
    Jednu dobu jsem měla potíže s pokožkou, která mě neustále svědila. Samozřejmě na kožní jsem dostala prášky, které stejně nepomáhali. Vrátila jsem se do doby, kdy to začalo a zjistila jsem, že jsem vyměnila prášek na praní. Takže jsem přešla k tomu mému oblíbenému a po měsíci jsem se přestala všude škrábat. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem nedávno používala jiný gel na praní. Mě změna nic neudělala, ale rytíř měl po sobě pupínky tak jsem se vrátila k vyzkoušenému a zmizelo mu to…

      Vymazat