pátek 13. března 2020

TAK SNAD UŽ BUDE LÍP


Jak už je napsáno v článku HODNĚ HOŘKÁ PILULE podala jsem na úřad práce odvolání proti rozhodnutí holku vyřadit z evidence uchazečů o zaměstnání, protože v čase kdy se tak stalo, byla pod vlivem nemoci ve špatném psychickém i fyzickém stavu. Řekla jsem si, že když vše dobře dopadne, budu mít o starost méně a když špatně no tak se s tím nějak popereme. Na klidu mi přidalo, že holka bere poctivě léky a její stav se lepší.

Ale asi si klid prostě nezasloužím.

Úřednice, která má na starosti vyřízení odvolání mi po telefonu řekla, že lékařská zpráva kterou jme do odvolání vložili na to aby holku nevyřadili nestačí. Máme znovu zajít k lékařce, co ji léčí aby přímo napsala v jakém stavu byla holka v prosinci, kdy se nedostavila na domluvenou schůzku. Neviděla jsem v tom žádný problém a úřednici řekla, že to zařídíme. O nic nejde to půjde rychle, protože paní doktorka při minulé návštěvě holce několikrát zdůraznila, že její špatný zdravotní stav trvá už několik měsíců. Ale chyba! Po té co jsem doktorce řekla, co chci tak odpověděla, že nic takového nenapíše, protože holku v prosinci neviděla. Pro mě celkem studená sprcha. Ještě jsem to nevzdala a doktorce zopakovala, o čem mluvila při minulé návštěvě. Ona na to že to co řekla je pravda, ale na papír mi to nenapíše…
Nerada něco vzdávám a tak mě napadla poslední možnost a to zajít za praktickou doktorkou. Trvalo to chvíli, než jsem vysvětlila, co chci a paní doktorka mrkla do karty a napsala přesně to, co jsme potřebovali.
Hned jsme šli na PÚ. Papír jsem předala úřednici. Chvíli se nic nedělo a pak jsme si obě vyslechli kázáni o tom že ona teda holku nevyřadí z evidence i když by měla a že jedná proti předpisům. To jsem jí nevěřila, ale něco nám říct musela. Čím ale korunovala svou řeč byla otázka, jak dlouho bude holka práce neschopná. Říkám nejdřív se to musí pře léčit a pak operace. A ona na to takže se objedná na operaci a do měsíce je práce schopná. Najednou mi bylo horko a říkám jedná se o toxickou štítnou žlázu, která se nedá operovat v aktivním stavu nejdřív musí být správná hladina hormonů v krvi a to může trvat měsíc i rok. Úřednice se celá naježila a štěkla, že ona není doktor a slečnu vůbec nezajímá, o čem se tam bavíme a že s takovým přístupem se ještě nesetkala. Jsem se otočila na holku a vidím, že mi tam spí ve stoje. Blbost některých lidí je lépe nekomentovat a tak jsem jen protočila oči jemně vzbudila holku a odešla.

Ano úředníci i lékaři jsou jen lidé. S příjemným a vstřícným jednáním úředníků jsem se setkala v životě jen několikrát. S doktorkou, která něco jiného mluví a něco jiného dělá poprvé. Pro mě nová zkušenost. Tak snad už bude jenom líp.

5 komentářů:

  1. Úředníci jsou samostatnou kapitolou, zatím jsem s nimi moc do styku nepřišla, ale když už, tak to stálo za to. Třeba když mě kvůli jednomu pitomému papíru kvůli rodičovské dovolené hodlali honit s kočárkem a ve sněhu po několika úřadech. Tak jsem si zahrála na debila, omluvila se, že v tom nemusím chodit, a ono to šlo. Za deset minut vyřízeno.
    Přeji, ať je brzy lépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně hra na debila mi už také párkrát vyšla :)

      Vymazat
  2. Někteří lidi vidí jen to co chtějí a ještě se cítí uraženě, či pohrdavě. No hlavně, ať se holka uzdraví a je v pořádku. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Má nemoc co není vidět tak se může zdát že jen simuluje. No pravda je někde jinde...

      Vymazat
  3. Já už čekám tři měsíce na vyřízení žádosti o povolení vyhraženého parkoviště. Přitom jsem požádal o prodloužení včas, t.j. měsíc před koncem minulého roku. Je to neskutečné! Přitom úředníků stále přibývá a jejich platy bych jim mohl závidět ...

    OdpovědětVymazat